Wednesday, February 9, 2011

konspirasi si tua bergelar pengetua

apa tu konspirasi ?
HAHA kontrovesi tajuk ni tahuu..
aku selalu jugaklah tgk cerita2 org korporat ni,,
cerita melayu memang banyak konspirasi pon kann..
HAHAHA aku ingat tak terjadi kat dunia nyata..
yelah... dunia filem segalanya boleh berlaku...
HERO yang kena belasah teruk2 pon boleh hidup lagi..

okay sekarang bukan nak cakap pasal tu..
eh2 kenapa pengetua..
kalau pengetua aku tahu habis aku !
haha tak kesah sebab aku banyak pengetua..
dan sekarang aku dah tak sekolah pon.
jadi siapa nak marah..
aku sebenarnya malas nak cerita kisahnya kat sini..
yelah faktanya aku takde 100%
jadi,, ape yang aku nak bgtau ialah..
dalam dunia ni ramai orang yang kita tak jangka personaliti dia macam mana kan..
lembut luaran dalaman tak tahu..
sebab dia pakai baju.
ohh tidak. bukan dalaman yang itu..
dalaman yang dikatakan peribadinya..
orang2 putih kata " dont judge a book by its cover"
orang2 hitam kata apa?
orang2 hitam macam aku kata judge a book when you have read it. HAHA

kita kenal seseorang tu bukanlah disebabkan apa yang orang kata tentangnya..
A: ehh si pengetua tu baiklah. berdedikasi..
(jangan pernah kata yang kita kenal si pengetua atau seseorang tentang apa yang diperkatakan oleh orang lain)

jadi macam mana kita nak kenal si pengetua ?
eh2 silap. macam mana kita nak kenal seseorang tu ?

senang je. kita kenal si pengetua eh2 sesorang tu melalui apa yang dia kata mengenai orang lain..
dari situ kita boleh tahu peribadi dia..
tak faham??
alaa maksudnya kita boleh lah tahu dia ni baik ke tidak..suka cakap buruk pasal org lain ke tidak ke..
faham??
so kesimpulannya
kita kenal si pengetua eh silap lagi... kita kenal seseorang tu bukan melalui apa yang org cakap mengenainya tetapi apa yang dia katakan mengenai org lain..

apa2 pon.. aku berkata2 untuk kebaikan.. bukanlah satu kutukan
hanya kritikan.. untuk menyedarkan si tua menjadi matang..
matang dalam membuat suatu keputusan..
janganlah nanti sudah terhantuk baru tergadah kerana sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya..
berubahlah sebelum nasi menjadi bubur..

bagai aur dengan tebing
ohh tolong lah takde kaitan okay ! HAHA
mana satu ?manusia bermuka dua ! ohh




0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home