Monday, February 7, 2011

kerajaan diriku sedang bergolak


Jiwa remaja sering bergolak…
Oh kerajaan mana yang boleh damaikan pergolakan ni ?
Haha tak mungkin ada..
Yang sepatutnya kerajaan diri sendiri lah yang boleh damaikan..
Tapi aku tak rasa semua remaja macam ni..
Ada yang begitu tenang menghadapi hari-hari mereka.
Wah dengan politik kerajaan diri yang terlalu sistematik..
Sistematik dari segi kewangan, cinta, dan kebebasan,
(haih.. kenapa aku letak kewangan yang pertama? Haha auni….auni…..)
Semua tu aku punya…. Tapi yang membezakan aku dengan mereka (kawan-kawan seumur aku iaitu 18) ialah semua milikku terhad…

Kewangan? Aku ada…. Cuma terhad…
cinta ? aku ada… dan terhad…
kebebasan? Oh.. sangat terhad…

sekarang ni aku sangat sedih.. kecewa.. terkilan..
oh betul ! semua tu aku rasa selain gementar dan kecut perut menunggu keputusan SPM aku..
kenapa sedih , kecewa , terkilan ?
sebab aku dah 18 dan tak punya kebebasan yang kwn2 aku miliki…
(segan untuk bagitahu sebenarnya)

Kebebasan aku terletak di tangan ibu bapa aku…
Tapi,, kalau diorang dah tak bagi,, aku nak kata apa kan….
Tak layak nak membantah…. Ape yang aku boleh lakukan ialah..turuti saje…hmmm aku harap suatu hari nanti mak bapak aku boleh beri kebebasan kpd aku…….
*sangat mengharap  =.= 
sentimental tengok gambar ni sebenarnye. HAHA


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home