Sunday, April 24, 2011

hai si cantik ! sampai bila kau nak cantik ?

cantik. satu perkataan yang sangat sinonim dengan perempuan.
kalau aku kata lelaki cantik rasa lain macam pulak.
aku tahu memang ramai si cantik di luar sana.
cantik tu teramat sangat lah subjektif.

CYBILL SHEPHERD
nama pelakon yang tersohor suatu ketika dulu..
dengan lakonannya yang mantap.
tambahan pula dengan wajahnya yang cantik pada usianya ketika itu.
beliau adalah salah seorang wanita tercantik pada usia mudanya dulu..
dan beliau tidak pernah menganggap dirinya secantik orang lain..
rendah diri atau tak percaya diri ? itu aku tak pasti..
dia muda. cantik.. kau rasa?
sekarang. kau rasa?




















okay, cukup pasal si gadis manis ni..
apa yang aku nak tegaskan kat sini,
kecantikan tu bukanlah last forever..
teringat aku sonnet 18..
outer beauty taklah kekal selamaya..
semua wanita akan tua..
kalau kau rasa kau cantik sekarang,
cuba bayangkan macam mana keadaan kau 40 tahun lagi?
aku pernah jugak tertanaya tanya
kenapa lelaki suka perempuan cantik je ?
aku curious and aku tanya kawan aku..
dia kata, lumrah manusia..
semua orang suka benda cantik..
even perempuan pun suka benda cantik kan...
macam bunga...
kepada gadis yang tak mempunyai wajah cantik
macam aku ( serious aku tak tipu )
masih ada peluang untuk kita buktikan yang kita cantik
its all about inner beauty...
sangat susah nak dicari...
serious ! sangat susah...

aku pernah dengar ayat ni.
tapi agak kasar lah...
"eh kau ingat kau cantik kau kentut wangi ? "
err?? no komen lah pasal ni...

so, jangan risau...
semua orang cantik...
cuba selami diri anda sedalam dalamya
dan cari kecantikan anda.
pasti ada !





0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home